Ofte stilte spørsmål

Hvis du ikke finner svar på spørsmålet ditt her, må du gjerne ta kontakt med oss direkte!

Bestilling

Vi leverer internett og TV i Nordreisa, Kautokeino, Skjervøy, Kåfjord, Storfjord, Lyngen, Balsfjord, og Sørreisa.

Du kan trykke på bestill-knapp oppe til høyre, sende oss en epost til kunde@3net.no eller ringe oss på 77770499. Informasjon om våre produkter finner du under overskrifter på hjemmesiden.

Hvis du som kunden ønsker å si opp ditt fiberabonnement, så kan du gjøre det pr telefon (77770499), eller sende oss en skriftlig henvendelse. Hvis du skal flytte til en ny adresse, kan du gratis ta med ditt fiber abonnement til ny adresse, så lenge vi leverer fiber til den adressen.  Hvis vi ikke leverer fiber til ny adresse, behandles henvendelsen som en oppsigelse. Vi har en mnd oppsigelse som gjelder i fra første i mnd, til mnd etter. Hvis du som kunde har binding på leveransen, så har du oppsigelsestid ut bindingstiden. Du finner mer informasjon rundt oppsigelse på våre standard vilkår.

Telia kom dessverre ikke til enighet med Viaplay Group iht. en ny avtale om distribusjon og videresalg av Premier League i årets sesong. På grunn av dette har vi ikke muligheten å tilby tjenesten.  For å få sett Premier League må du kontakte tilbyder.

Du kan lese vÃ¥re vilkÃ¥r via denne linken: StandardvilkÃ¥r – 3net

Faktura

Fakturagebyr er et gebyr som dekker kostnaden ved utsendelse av papirfaktura.

Du kan logge inn på min side for oversikt over abonnement og fakturaer.

Min side knappen finner du øverst på vår hovedside. Du logger inn med ditt telefon nummer eller epost som er registrert hos oss. Du vil få tilsendt en engangskode som du bruker for innlogging.

14 dager etter forfalt fakturadato går saken til purring hos Intrum. Intrum følger opp purringer og mislighold.

Som kunde mottar du faktura hver mnd. 3net fakturere 5. virkedag i mnd.

Generell veiledning på aktivering av Efaktura

  1. Logg inn på nettbanken
  2. Finn eFaktura-innstillingene: Naviger til seksjonen for betalinger eller fakturaer, avhengig av hvordan din nettbank er organisert.
  3. Aktiver eFaktura: Finn alternativet for å aktivere eFaktura, og velg deretter 3net som leverandør som du skal motta efaktura fra. Følg instruksene i nettbanken for fullføring av aktiveringsprosessen.
  4. Bekreft efaktura-Avtalen: Noen banker krever ekstra bekfreftelse, feks engangskode
  5. Godkjenn vilkårene: Leg gjennnom og godkjenn vilkårene for eFaktura
  6. Bekreft og lagre endringer

Husk at prosessen kan variere, så det er alltids lurt å kontakte din bank for spesifikke instrukser.

eFaktura 2.0

Så lenge du har samtykket i din nettbank for Efaktura, kan 3net legge dette på dine fremtidige fakturaer.

Du kan enkelt sende oss en epost til: kunde@3net.no eller ringe oss på telefon 77770499 så ordner vi dette for deg.

Ved mangelfull leveranse kan du som kunde klage og søke kompensasjon. Søknad må leveres skriftlig. Kompensasjonsbeløp gjelder i fall abonnementspris fordelt på antall dager fra varsel om feil til feilen er rettet. 3net er medlem av «Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon». Les mer om dette her. Dersom kunden er misfornøyd med 3net sin håndtering av klager kan kunden anke saken videre til brukerklagenemda.

Avtalegiro opprettes i nettbanken av kunden, ved å legge inn Avtalegiro-referansenummeret (oppe til høyre på faktura) under innstillinger i nettbanken. Faktura trekkes automatisk når man har en aktiv avtalegiro.

Support

Ved kompliserte feil som omfatter enkeltkunder, eksempelvis feil eller brudd på fiber, må man, avhengig av geografi og tilgang på personell, kunne påregne noen dagers rettetid.

Ved feil på kundeutstyr (eksempelvis dekoder, strømforsyning og fibersentral) brukes normalt postgang som distribusjonskanal. Kunden kan selvsagt også besøke vår kontoradresse for utlevering etter avtale.

I våre vilkår finner du blant annet følgende punkter om vårt tilbud for teknisk support:

Kunden er ansvarlig for å gi og oppdatere kontaktinformasjon, herunder adresse, telefon og epost. Driftsmeldinger og nyhetsbrev gis til epost eller mobiltelefon (SMS) oppgitt av Kunden. Endringer av kontaktinformasjon skal opplyses til 3net kundesenter.

3net er ansvarlig for levering frem til første termineringspunkt i boligen. Innvendig kabling er kundens eget ansvar. Tjenesten omfatter tilgang til Internett og TV via en fast oppkoblet aksessforbindelse.

3net support omfatter ikke feilretting/feilsøking av pc eller annet tilleggsutstyr som Kunde har tilkoblet.  Ved feilsøking på slikt utstyr vil Kunden bli fakturert. Dersom feil skyldes Kundens eget utstyr/bruk eller uaktsomhet vil Kunden bli fakturert for dette i henhold til medgått tid og materiell.

 

Før man forsøker å konfigurere epost klienten så må man sjekke at epost adresse og passord er korrekt. Det kan gjøres ved å logge på webmail https://mail.nordtroms.net.

For <navn>@nordtroms.net adresser så skal følgende innstillinger brukes.

  • Bruker/konto navn er deres epost adresse.
  • Passord er passordet til epost adressen, det som fungerte pÃ¥ webmail.
  • Server innstillinger:
    • Innkommende:
      • IMAP: mail.nordtroms.net, port 993, sikkerhet SSL/TLS
      • eller POP3: mail.nordtroms.net, port 996, sikkerhet SSL/TLS
    • UtgÃ¥ende:
      • SMTP: mail.nordtroms.net, port 465, sikkerhet SSL/TLS
      • eller SMTP: mail.nordtroms.net, port 587, sikkerhet STARTTLS

 

Dere kan selv velge om dere ønsker å bruke POP3 eller IMAP for å hente epost adresser, merk at med POP3 så vil enkelte epost programmer slette alle mailer på serveren når de er hentet ned til PC/telefon. Vi støtter også to forskjellige måter å sende epost på, slik at de fleste epost klient/programmer er støttet.

Ta strømmen av Tv dekoder/fibersentral/ruter i ca 30 sekunder slik at utstyret får tappet seg helt for strøm. Det holder ikke og bare skru av på knappen, strømkablene må fysisk ut av stikkontakten.
Nå har utstyret fått seg en restart og det vil ta noen minutter før leveransen er oppe igjen.
Om du fortsatt opplever problemer er det bare og kontakte oss på telefon 77770499 (mellom kl 07.30-19.00 i ukedager, kl 12.00-18.00 i helger).

 

 

Om vi ikke rekker og besvare telefon når du ringer inn vil nummeret ditt komme på vår ringeliste i sentralbordet. Vi vil ringe deg tilbake igjen når vi er ledige.

Spørsmål om nett i Dyrøy

Nei, kun hvis det er feil eller mangler. I utgangspunktet gjenbrukes eksisterende utstyr.

Du som kunde vil bli kontaktet om overflytting av abonnement til 3net.

Du som kunde vil bli direkte kontaktet om overføring av eksisterende abonnement. Dersom du ønsker og bestille før vi kontakter deg kan du sende bestillingskjema eller ringe på telefon 77770499. Bestillingskjema finner du på hovedsiden på hjemmesiden.

Trollfjord er ansvarlig for leveransen frem til 01.02.2025, men du kan bestille før 01.02.2025.

Nei, utstyret du har i dag på fiberleveransen ønsker vi og gjenbruke.

Nei, de vil kontakte deg angående oppsigelse.

Siste faktura blir sendt i januar.

Etter 01.02.25. 3net tar kontakt med deg

Internett

For og avdekke om det er feil/dårlig hastighet på fiberleveransen din eller ditt trådløse nettverk er det viktig og ta en kablet hastighetsmåling.
Da bruker du nettverkskabel direkte i fibersentralen og til en PC. Du kan sjekke hastigheten din på www.fast.com eller www.speedtest.net.

En kablet hastighetsmåling vil vise deg hvilken hastighet du har direkte fra oss. Hastighetsmåling på WIFI vil kun vise hvordan ditt trådløse internett er. 3net garanterer din hastighet på kablet internett direkte fra fibersentralen. Trådløst internett er kundens eget ansvar.
Om din hastighet er avvikende på kablet hastighetsmåling, ber vi deg ta kontakt på telefon 77770499 slik at vi får feilsøket på din leveranse.

Du kan gjøre samme hastighetstest pÃ¥ wifi slik at du fÃ¥r en oversikt over hvor godt ditt trÃ¥dløse internett er, start gjerne hastighetsmÃ¥ling pÃ¥ wifi nærmest din trÃ¥dløs ruter for sÃ¥ og flytte deg lengere og lengere unna – slik vil du se hvor god rekkevidde det er pÃ¥ ditt trÃ¥dløse internett. Kanskje burde du flytte pÃ¥ din trÃ¥dløs ruter for bedre dekning? Les gjerne under «»Wifi/trÃ¥dløst nett» for mer tips og svar.

Hovedforskjellen er om internettsignalene kommer til huset via kabel eller trådløst. 3net leverer ikke 5G, vi leverer kun via fiber, samt noen få leveranser på coax.

Fiberbredbånd gir deg stabilt og lynraskt internett via egen kabel direkte inn i hjemmet ditt, uforstyrret og fraktet med lysets hastighet. Dette sikrer høy hastighet på både opplasting og nedlasting. Din opplevde hastighet vil allikevel være begrenset av hvilket abonnement du velger.

5G er et godt alternativ dersom du ikke kan få fiber. Enkelt forklart legges det en fiberkabel til en 5G-mast. Derfra gjøres fibersignalet om til et radiosignal som spres til veggmonterte antennebokser i nærområdet. Et trådløst signal kan bli forstyrret av mye mer enn et som blir transportert via fiberkabel.

                                              Fiberbredbånd:                                                             
Egen fiberkabel helt hjem
Svært høy hastighet både opp og ned
Lav forsinkelse
Svært høy stabilitet
Krever ofte graving til eiendommen

 

Trådløst bredbånd/5G:
Fiber til mast, trådløst videre til deg
Høy hastighet ned, lavere hastighet opp
Lav forsinkelse
Kan påvirkes av andres nettbruk
Krever nærhet og fri sikt til basestasjonen

Gaming og strømming krever høy båndbredde og stabil tilkobling. For og avlaste det trådløse nettverket ditt bør flest mulig enheter være kablet med nettverkskabel direkte til fibersentral eller ruter:

  • Apple Tv og google chromecast
  • Spillemaskiner slik som Playstation, Xbox eller Nintendo Switch
  • Stasjonær PC, spesielt om de blir brukt til gaming eller jobb sammenheng
  • Eldre Pcer med gammel nettverkskort
  • Digital Tv-boks
  • Smart-Tv

 

3net garanterer den hastigheten du har på kablet nett direkte fra fibersentralen. Når du er på Wifi kan det være rekkevidden på det trådløse nettet som ikke er god nok, og det da tolkes som ustabilt nett.
Dette kan fort skje i større hus eller leiligheter, gjerne over 100 kvm. Da anbefaler vi at du setter opp et mesh-nettverk hjemme. Mesh-nettverket plukker opp og forsterker det trådløse nettet før det sendes videre. På den måten vil du få sterkere nett overalt. Hos 3net kan du leie Premium WiFi, trådløse enheter som sammen kan dekke hele din bolig.
For og enkelt finne ut om det er det er det trådløse nettet eller fiberen inn til boligen som er årsaken, kan du bruke en nettverkskabel direkte fra fibersentralen til en Pc. Logg inn på www.fast.com. Her vil du få den hastigheten du har. Om den avviker med mer en 10% kan du ta kontakt med oss slik at vi får sjekket dette nærmere, og ved behov sender vi en montør til stedet. For og sjekke om det er det trådløse nettet som er årsak så kan du ta en trådløs måling på WIFI med og logge inn på www.fast.com. Test først nærme ruteren din forså og forflytte deg lengere og lengere bort. Test i forskjellige rom. Om rekkevidden er kort på ditt trådløse nett anbefales det mesh nettverk. Du kan lese mer om Premium Wifi ved og søke dette opp her på vår hjemmeside. Samtidig er det viktig at din trådløse ruter har kapasitet for den hastigheten du har i fibersentralen.

TV

Netflix kan velges inn for 50 poeng

Rød spinner er en indikasjon på at Teliaboksen din buffrer data. Det er vanlig at denne vises ved bytte av kanaler, men om den ofte dukker opp midt under en sending kan følgende fremgangsmåte løse dette problemet:

 

Gå inn på en tilfeldig kanal, f.eks NRK1

Trykk OK på fjernkontrollen og velg Innstillinger , trykk deretter OK.

Velg Kanalkilder og trykk OK.

Velg Telia TV og trykk OK.

 

Dekoderen vil nå oppdatere tilgjengelige kanalkilder og preferere de med best tilgjengelig kvalitet.

Sjekk ut denne linken for veiledning i forhold til problemer og feilmelding på Teliabox etter oppdatering til Android 11:

https://www.telia.no/kundeservice/tv/support-tv/telia-box/problem-ved-android-11-oppdatering/ 

 

Kanalvelgeren din finner du ved og logge inn på min side:Min side (3net.no) her skriver du inn ditt mobil nummer og får tilsendt en engangskode. På min side har du oversikt over ditt abonnement, fakturaer samt  direkte inngang til kanalvelgeren din.

Last ned Telia Play til iOS eller Android og se via mobil eller nettbrett. Se Telia Play i nettleseren din pÃ¥ teliaplay.no eller pÃ¥ TV med Telia box, Chromecast, Apple TV eller Android TV. Ved førstegangsinnlogging gÃ¥ inn via www.teliaplay.no. Trykk «glemt passord» og fÃ¥ tilsendt en engangskode – engangskoden bruker du for oppretting av eget personlig passord. Brukernavnet ditt er ditt mobilnummer.

  • Ta strømmen av Tv dekoder i ca 30 sekunder slik at den fÃ¥r tappet seg helt for strøm. Det holder ikke og bare skru av Tv dekoder, Strømkontakten mÃ¥ fysisk ut av stikkontakten.
  • Skru pÃ¥ Tv dekoder samt TV.
  • NÃ¥ har Tv dekoder fÃ¥tt seg en restart og det vil ta et par minutter før den starter opp igjen.
OBS! For at du skal kunne bruke fjernkontrollen til å styre TVen må TVen din være fra en av følgende produsenter: Samsung, Sony, LG, Phillips, Panasonic, Grunding, Finlux, Hitachi, JVC, Toshiba, Sharp og Pioneer. Det vil ikke fungere å bruke fjernkontrollen til å styre TVen dersom du har et surroundanlegg eller forsterker mellom TV og boks.

Etter at du har koblet din Telia Box til TVen med HDMI-kabel, skal det automatisk fungere å bruke fjernkontrollen til å styre TVen.

Styrer ikke fjernkontrollen TVen automatisk? Prøv dette:

  1. Press og hold «on/off-knappen» og «OK» i tre sekunder.
  2. Etter tre sekunder, press og hold «CH+» og «CH-« til TVen skrur seg av
  3. Når TVen har skrudd seg av, trykk «OK» for å fullføre sammenkoblingen. LED-lampene skal da blinke tre ganger.


Fungerer det fortsatt ikke? Forsøk følgende:

  1. Press og hold «OK» og tallkoden for din TV i minst tre sekunder(tallkodene finner du i listen under).
  2. Etter tre sekunder, press og hold «CH+» knappen til TVen skrur seg av.
  3. Når TVen har skrudd seg av, trykk «OK» for å fullføre sammenkoblingen.

Tallkoder for TV-produsentene som støttes:
Samsung: 1
Sony: 2
LG: 3
Philips: 4
Panasonic: 5
JVC: 6
Grundig: 7
Finlux: 8
Thomson: 9
Toshiba: 0

Prøv aller først en restart av boksen – trekk ut strømkabelen, tell til ti og sett den inn igjen.

  1. Naviger til Hovedmeny
  2. Bla mot høyre til tannhjulet (Innstillinger) og ned til «Legg til konto»
  3. Velg Telia-konto

Ser du ikke navnet ditt?

  1. Logg inn og følg stegene på skjermen
  2. Forsøk å se direkte-TV

Ser du kundenummeret ditt?

  1. Naviger til direkte-TV og spill av en direktesendt kanal
  2. Trykk OK
  3. GÃ¥ til innstillinger i menyen under avspillingslinjen
  4. Trykk OK og gÃ¥ til «Kanalkilder»
  5. Velg Telia TV, vent mens kanalene lastes inn og trykk sÃ¥ «ferdig»

Obs! Har du nylig valgt inn kanalen i kanalvelgeren du leter etter? Det kan ta litt tid før den er tilgjengelig på Telia-boksen din.

Har du fortsatt ikke tilgang til kanalen? Noen kan oppleve at de mangler tilgang til enkelte kanaler, og dette kan ofte skyldtes at kanaler du leter etter ikke ligger i kanallisten din.

Slik fikser du det:

  1. Se på direkte-TV
  2. Trykk «OK» og velg «Innstillinger», deretter «OK» igjen
  3. Bla nedover til «Tilpass kanallisten» og legg til kanalen du mangler

Undertekster på direkte-TV
Trykk pÃ¥ «OK» mens du ser pÃ¥ direkte-TV, da skal du fÃ¥ opp et valg om teksting for hørselshemmede. Vi anbefaler valget «Norsk (SDH)».

Undertekster på strømmetjenester og leide filmer

  1. Trykk på hjem-knappen (den ser ut som et lite hus)
  2. GÃ¥ til «Innstillinger» (ser ut som et tannhjul)
  3. GÃ¥ til «Tilgjengelighet» og sÃ¥ «Teksting»
  4. Velg hvilket språk og hvilken farge teksten skal ha – ofte er gul skrift på sort eller blå bakgrunn godt synlig

Telia box støtter HDR video som gir bedre fargedynamikk i bildene. Men ikke alle TVer håndterer dette like bra. Hvis du opplever blasse bilder eller annen unaturlig fargegjengivelse kan du prøve å:

  1. Gå til Innstillinger (tannhjulet nederst i HJEM-menyen)
  2. Velg Enhetsinnstillinger
  3. Velg HDMI
  4. Velg Utvidet dynamisk område
  5. Velg alternativet ‘Tilpass til innhold’

Prøv å tilbakestille Telia box til fabrikkinnstillinger, slik:

  1. Trekk ut strømmen
  2. Sett inn strømmen og hold inne knappen på siden
  3. Slipp knappen på siden når LED i front blir rød.
    NB! Det vil dukke opp en melding under oppstart, om at du skal trykke på knappen igjen innen 5 sekunder. Dette skal du se bort fra!
  4. Sånn, nå er Telia box tilbakestilt. Gå til Førstegangsoppsett for å sette den opp på nytt (slik du gjorde første gang du tok i bruk boksen).

Se denne linken for hvordan du setter opp din Teliabox: Førstegangsoppsett

Slik bruker du TV-poengene dine
1) Logg in på teliaplay.no. Første gang må du bruke BankID for å identifisere deg, deretter kun et passord.
2) I menyen øverst til venstre velger du «Valgmenyen», som åpner en nettside som viser dine tilgjengelige poeng og utvalget av kanaler. Du kan også kjøpe flere poeng om du ønsker det.
3) Klikk på – på de kanalene du vil fjerne og + på de du vil legge til. Fjern først, så har du flere tilgjengelige poeng å velge for.
4) Klikk «Bekreft valg» øverst til høyre. Etter få minutter er innholdet tilgjengelig i Telia Play og TV-boksen din

Slik chromecaster du fra mobilappen
1) Sjekk at telefonen du skal caste fra, er koblet på det samme nettverket som Chromecasten eller Smart TV-en.
2) Trykk på casting-symbolet på telefonen, og velg navnet på enheten du vil caste til – og vips starter castingen av seg selv. Når du er koblet til Chromecast, skifter cast-ikonet farge.
3) For å slutte å caste, trykker du på cast-ikonet og «koble fra».

Om du har en TV2 Play konto fra før må den avsluttes før du kan velge den i din kanalvelger.

Om du ikke har TV2 Play fra før men likevel ikke får aktivert Tv 2 Play må du ta direkte kontakt med Tv2 Play her: Kontakt oss | TV 2 Hjelp

Telia Play er Telia sin TV tjeneste. som inkludere  følgende:

 

Direkte-TV: Tilgang til direktesendte TV-kanaler over internett.

On-Demand-innhold: Mulighet til å streame filmer, TV-serier og annet innhold når det passer for deg.

Opptakstjenester: Evnen til å ta opp og lagre TV-programmer for senere visning (ekstra tjeneste kr 99).

Flere enheter: Mulighet til å bruke tjenesten på flere enheter, for eksempel datamaskiner, nettbrett og smarttelefoner.

Personlig tilpasning: Tilpasse innholdet i henhold til dine preferanser. Velge Netflix, Viaplay, HBO eller andre strømmetjenester.

Les mer om Telia Play på Telia sine nettsider, eller kontakt oss for mer informasjon

Wifi/Trådløst nett

De fleste hjem har i dag mye utstyr som krangler om plassering pÃ¥ WIFI-nettet (Mobiler, Pc, hvitevarer med WIFI-tilkobling, robotstøvsuger, varmepumpe). TrÃ¥dløst utstyr i din bolig kan gjøre slik at nettverket ditt oppleves som ustabilt. Dette er fordi «alle» bruker samme WIFI-kanal.

For og unngå forstyrrelser kan du bytte fra 2,4GHz til 5GHz i innstillinger på ruteren din. bruker du innebygd ruter i fibersentralen ta kontakt med oss så kan vi hjelpe deg med og skifte WIFI-kanal på fibersentralen for og se om det gir mer stabilt trådløst nett.

Et frekvensbånd er en del av et større frekvensområde. Trådløst nett eller Wifi blir i hovedsak brukt på to frekvensbånd: 2,4GHz og 5GHz. Nyere fibersentraler fra 3net støtter både 2,4GHz og 5GHz.

  • 2,4GHz er fortsatt det mest brukte frekvensbÃ¥ndet. Det blir brukt av de eldre trÃ¥dløse teknologiene, og er i praksis den med laveste kapasitet men lang rekkevidde. Dette frekvensbÃ¥ndet er mest utsatt for støy og forstyrrelse fra andre trÃ¥dløse nettverk og trÃ¥dløst utstyr (som bluetooth-enheter og babycall).

 

  • 5GHz gir bedre ytelse pÃ¥ nyere datamaskiner, nettbrett og telefoner. 5GHz har større kapasitet med kortere rekkevidde. Fordi signalene pÃ¥ dette bÃ¥ndet har kortere rekkevidde, er det gjerne behov for flere trÃ¥dløse aksesspunkt for og oppnÃ¥ full dekning i boligen.

 

Vi har kun utleie av trÃ¥dløse aksesspunkt, Ubiquiti Unifi (12 mnd binding), og vi henviser til butikker for kjøp. Du kan lese mer om dette via denne linken med og scrolle deg ned pÃ¥ siden: Internett – 3net

 

 

Plasseringa av trådløsruter har mye å si for kvaliteten på det trådløse nettverket ditt. Signalene i det trådløse nettet er radiobølger, med de styrker og svakheter som følger med teknologien.

Det er derfor viktig at du tenker gjennom plasseringen av ditt trådløse utstyr.

  • Plasser utstyret sÃ¥ høyt og fritt som mulig
  • Ikke ha bad og kjøkken mellom utstyret og der du trenger sterkt nett – fliser, rør, vann, betong, mur og speil stopper nemlig de trÃ¥dløse signalene
  • Det er heller ikke en god ide Ã¥ plassere ruteren bak TV apparat eller inne i skap

Et lite tips er Ã¥ tenke pÃ¥ ruteren din som en lampe – fÃ¥r du lys der du vil ha sterke signaler?

Gaming og strømming krever høy båndbredde og stabil tilkobling. For og avlaste det trådløse nettverket ditt bør flest mulig enheter være kablet med nettverkskabel direkte til fibersentral eller ruter:

  • Apple Tv og google chromecast
  • Spillemaskiner slik som Playstation, Xbox eller Nintendo Switch
  • Stasjonær PC, spesielt om de blir brukt til gaming eller jobb sammenheng
  • Eldre Pcer med gammel nettverkskort
  • Digital Tv-boks
  • Smart-Tv
  • Teliabox

Det er viktig og sørge for at du alltid har oppdatert til siste systemversjon av alt eget utstyr:

  • Ruter, Wifi-forsterker og trÃ¥dløse aksesspunkt.
  • PC og spillemaskiner.
  • Mobiltelefoner, nettbrett og annet utstyr.

Spesielt for eldre maskiner og utstyr som kan mangle oppdateringer, vil det være avgjørende for å fungere sammen med nyere nettverksutstyr. Har du ikke siste versjon og oppdatering på eget utstyr vil utstyret ha vanskelig med og koble seg til det trådløse nettet.

Opplever du at det trådløse nettet er dårligere i noen deler av huset? Da kan det være rekkevidden på det trådløse nettet som ikke er god nok.

Dette kan fort skje i større hus eller leiligheter, gjerne over 100 kvm. Da anbefaler vi at du setter opp et mesh-nettverk hjemme. Mesh-nettverket plukker opp og forsterker det trådløse nettet før det sendes videre. På den måten vil du få sterkere nett overalt. Hos 3net kan du leie Premium WiFi, trådløse enheter som sammen kan dekke hele din bolig.

 

Diverse

Fibersentralen, TV-dekoder og tilhørende utstyr er 3net sin eiendom, og skal behandles varsomt. Fibersentralen skal ikke flyttes på, eller tas ned fra vegg. Hvis det er behov for å flytte fibersentralen, så skal 3net kontaktes for flyttingen. Tv-dekoderen følger abonnementet og skal leveres inn i god stand ved oppsigelse av abonnementet. Hvis utstyret er skadet eller ødelagt vil du som kunde bli belastet i henhold til gjeldene priser.

Min side knappen finner du øverst på vår hovedside. Du logger inn med ditt telefon nummer eller epost som er registrert hos oss. Du vil få tilsendt en engangskode som du bruker for innlogging.

Som kunde kan du pause ditt abonnement en gang pr 12 mnd, minimum 3 mnd og maksimum 6 mnd. Betingelsene for å pause abonnementet er at  alle tjenestene må pauses, og at pause ikke skjer i bindingstiden. I tillegg må du som kunde være a jour med innbetalingene, slik at det ikke er noen forfalte faktura når pauset. Når abonnementet åpnes, legges det på et åpningsgebyr på kr 500,-.