Dette er en side for veiledning til kunder på hvordan gjøre grunnleggende feilsøking. Det er bland annet beskrivelser på hvordan feilsøking ved problemer med internett og trådløst nett. Siden er delt opp i flere avsnitt, et for hver type fibersentral. Veiledningen er avhengig av type fibersentral. Følgende 3 fibersentraler er omtalt: Genexis EX600, Inteno EG400 Og Genexis Platinum.

Feilsøking på fibersentral av typen Genexis EX600 ved problemer med internett

Problemer:

Feilsøkingstrinn ved problemer med internett

Grønt lys

Når enheten fungerer som den skal, det vil si at den er startet opp og har internettforbindelse, vil lyset lyse konstant grønt.

Rødt lys

Hvis det er rødt lys på Genexis EX600 så betyr det at enheten starter opp. Hvis det lyser rødt i mer enn 1-2 minutter etter omstart så tyder det på at enheten er defekt. Vennligst ta kontakt med 3net på epost: kunde@3net.no eller telefon: 77 70 49 99 for feilretting.tykket i din nettbank for efaktura, kan 3net legge dette på dine fremtidige fakturaer.

Blinkende lyst

Hvis lyset på Genexis EX600 blinker grønt så betyr det at enheten ikke har kontakt med internett. Vennligst ta kontakt med 3net på epost: kunde@3net.no eller telefon: 77 70 49 99 for videre feilsøking.

Det lyser ikke

Hvis det fortsatt ikke er lys i enhetene etter omstart så er fibersentralen eller strømforsyningen defekt, Vennligst ta kontakt med 3net på epost: kunde@3net.no eller telefon: 77 70 49 99 for feilretting.

Hvis lyset er grønn og du fortsatt har problemer med internett

Er du koblet på trådløst nettverk?

Hvis lyset er grønn og du fortsatt har problemer med internett

Er du koblet på trådløst nettverk?


Feilsøking på fibersentral av typen Genexis Platinum ved problemer med internett

Problemer:

Feilsøkingstrinn ved problemer med internett

Grønt lys

Hvis denne lyser grønt har Genexis Platinum fibersentralen kontakt med internet

Blinkende lys

Hvis denne blinker grønt så betyr det at Genexis Platinum fibersentralen ikke har kontakt med internett. Vennligst ta kontakt med 3net på epost: kunde@3net.no eller telefon: 77 70 49 99 for videre feilsøking.


Feilsøking på fibersentral av typen Inteno EG400 ved problemer med internett

Problemer:

Feilsøkingstrinn ved problemer med internett

Hvis lyset er grønn og du fortsatt har problemer med internett

Er du koblet på trådløst nettverk?