Oppgradering av fibersentraler

Del
Facebook
LinkedIn

Vi oppgraderer vårt nett, og i den forbindelse bytter vi ut de eldste fibersentralene hjemme hos kunder. Dette skjer naturligvis uten ekstra kostnader for deg. Vi starter i Nordreisa, og dere vil bli kontaktet for mer informasjon og booking. Fibersentralen kommer levert klar til bruk, men kan tilpasses ved behov. Les mer om praktiske detaljer her:

Din nye fibersentral har innebygget WiFi, høy ytelse og støtte for alle våre tjenester.

Koble til på 1-2-3!

1. WiFi detaljer og QR kode kan leses av pÃ¥ sentralens framside. 

eg400 brukernavn.jpg

2. Enheter som nettbrett og mobiler har ofte støtte for direktetilkobling ved og Ã¥pne kamera appen Ã¥ skanne QR koden. 

3. For kablede enheter benyttes sentralens gule porter, Lan1-4. Rød port, WAN og grønne porter, Tel1-2 må ikke benyttes.

Sentralen kommer levert klar til bruk, men kan tilpasses ved behov.


Hvordan endre navn og passord på det trådløse nettet

  1. Ã…pne en nettleser og skriv inn 192.168.80.1
  2. Trykk enter
  3. Logg inn med brukernavn «user» og passord «user»
  4. I boksen «WIFI» trykker du pÃ¥ den lille blyanten for nettverket du vil gjøre endringer pÃ¥
  5. Skriv inn navnet du vil ha i feltet «Wifi network name (SSID)»
  6. Skriv inn passordet du vil ha i feltet «Wifi key (Password)»

Hvordan slå av/på det trådløse nettverket

Metode 1

  1. PÃ¥ sentralens touchpanel, trykk pÃ¥ WiFi symbolet. 
  2. Når lyset har slukket er det trådløse nettverket deaktivert. Ved blått lys er WiFi aktivert.

Metode 2:

  1. Ã…pne en nettleser og skriv inn 192.168.80.1
  2. Trykk enter
  3. Logg inn med brukernavn «user» og passord «user»
  4. I boksen «WIFI» trykker du pÃ¥ den lille blyanten for nettverket du vil gjøre endringer pÃ¥
  5. Sett «Enabled» til «ON eller OFF»
  6. Trykk «Save»

Hvordan benytte egen router

  1. Egen router kan benyttes, men må nullstilles og settes opp på ny. Den må settes opp i bro modus, også kjent som AP modus. Sjekk produktets brukerveiledning for hvordan dette gjøres. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 77770499 ved behov.
  2. Slå av WiFi på fibersentralen for å unngå forstyrrelser fra denne.

Premium WiFi?

  1. Om det medfølgende trÃ¥dløse nettverket ikke strekker til, kan Premium WiFi fra oss være et godt alternativ for deg. Se www.3net.no/premiumwifi for mer informasjon.

Se våre andre saker og nyheter