Har du ikke mottatt eFaktura?

Del
Facebook
LinkedIn

Fra 1. desember 2021 bestemte bankene at eFaktura skulle endres. Har du aktivert Alltid eFaktura/ja takk til alle fra før av vet du hvordan det fungerer. Du slipper Ã¥ motta første faktura fra en bedrift som papir i posten, og nye eFakturaavtaler blir opprettet automatisk. Enkelt og bra for miljøet!

Har du ikke brukt Alltid eFaktura tidligere, har du mottatt første regning i posten. Deretter har du fått mulighet til å opprette eFakturaavtale i nettbanken.

Dette kan være greit å vite om endringen:

  • Har du aktivert Alltid eFaktura/ja takk til alle trenger du ikke Ã¥ gjøre noe.
  • Har du ikke aktivert Alltid eFaktura mÃ¥ du aktivere det under eFaktura i menyen nÃ¥r du er innlogget i appen eller nettbanken.
  • Etter 15. mai 2022 mÃ¥ du ha aktivert Alltid eFaktura for Ã¥ kunne motta eFaktura.
  • Fra 1.desember 2021 ble eFaktura sendt til personen som er registrert som mottaker av fakturaen. Om du ønsker at eFakturaen skal bli sendt til noen andre enn deg selv, mÃ¥ du kontakte fakturautsteder for Ã¥ endre det.
  • eFaktura er bankuavhengig. Det betyr at endringer du gjør i en bank, vil gjelde for alle bankforbindelsene du har.
  • Er det enkelte aktører du ikke ønsker Ã¥ motta eFaktura fra, kan du reservere deg mot det under eFaktura i menyen.

Du kan lese mer om endringen pÃ¥ eFaktura sine egne sider.

Les mer under fanen Kundesenter og ofte stilte spørsmål.

Se våre andre saker og nyheter