Fiberutbygging SĂžrreisa

Del
Facebook
LinkedIn

27.01.23 Oppdatert med Informasjon fra SĂžrreisa kommune vedrĂžrende fremdrift utbygging fiber, https://www.sorreisa.kommune.no/informasjon-rundt-leveranse-av-fiber-fra-soerreisa-kommune.6582115-481867.html

Vi fÄr mange henvendelser fra kunder som har fÄtt henvendelser fra andre leverandÞrer. VÄr bestilte utbygging er forsinket da Arva nÄ gjennomgÄr status pÄ nettet og stolpene i omrÄdet. NÄr avklaring foreligger mellom Arva og SÞrreisa kommune vil de kunder som venter pÄ tilkobling bli kontaktet direkte for avtale om tid. Vi har dessverre ikke tid for sluttfÞring av dette arbeidet, og vi beklager sterkt den ulempe dette medfÞrer for deg som kunde!

Flere har henvendt seg pga ulike priser, men vi kan bekrefte at vi er hÞyst konkurransedyktig pÄ pris pÄ internett, ogsÄ satt opp mot store sentrale aktÞrer. Se gjerne hjemmesiden til de ulike leverandÞrene for de ulike priser.

Dersom dere har spÞrsmÄl i denne forbindelse er dere selvsagt hjertelig velkommen Ä ta kontakt. Vi kan nÄs pÄ telefon 77770499 mellom kl 0730-15 hver ukedag, og spÞrsmÄl kan ogsÄ rettes direkte til fiber@sorreisa.kommune.no

15.12.22 Oppdatert med skriv fra SĂžrreisa kommune: Informasjon vedrĂžrende utvidelse av fibernett – SĂžrreisa kommune (sorreisa.kommune.no)

Bestillinger: Vi er nÄ i sluttfasen av innsalg til de som har skrevet seg pÄ interesseskjemaet til SÞrreisa kommune. Dersom dere har anrop fra 77770499 er det 3net som forsÞker Ä ringe dere, og da er det flott om vi fÄr kontakt med dere. Alle pÄ lista har vÊrt forsÞkt ringt minst en gang, samt fÄtt sms og/eller epost.

Tilkoblinger: Alle bestillinger er registrert og vi oversender de fortlÞpende til montÞr. MontÞr mÄ allikevel vente pÄ sÞknad om fellesfÞring i stolper til Arva, og de har ca 6 uker behandlingstid. FellesfÞring kan ogsÄ berÞre kunder som graver fra siste stolpe til fÞrste punkt pÄ huset. Dersom du ikke er berÞrt av fellesfÞring vil montÞr ta kontakt med deg i mellomtiden for Ä koble dere opp direkte.

Dersom dere mÄ grave ned rÞr vil montÞr ta kontakt med dere for Ä gi anvisning av trase, og rÞr utleveres av SÞrreisa kommune. Dersom du mÄ grave over andres tomt mÄ dere selv sende gravemelding til kommunen og be om samtykke fra tomteeier.

Utstyr: Fibersentral som monteres har en liten innebygget ruter, men vi anbefaler alltid at man setter pĂ„ eget ustyr for wifi, da vi ikke kan garantere at den innebygde ruteren vil gi gode signaler i hele huset. Vi har kun utleie av trĂ„dlĂžse aksesspunkt, og vi henviser til butikker (eksempelvis BM Shop) for kjĂžp. Du kan lese mer om vĂ„re produkter for wifi her: Internett – 3net

Dersom du har bestilt TV fra Telia vil vi enten sende den pr post til deg, eller be BM Shop gjĂžre denne klar til dere, slik at dere selv kan hente den til montĂžren kommer. Dersom du ikke har bestilt TV kan det alltids etterbestilles, ta gjerne kontakt med oss via bestillingsskjema eller telefon 77770499. Du kan lese mer om vĂ„re tvprodukter her: TV og strĂžmming – 3net

Montering: NÄr montÞr drar fra boligen mÄ vi enda koble dere til i noden, slik at det er ikke sikkert dere er pÄ nett fÞr eksempelvis dagen etter, men ofte er jobben gjort pÄ forhÄnd slik at dere er pÄ nett fÞr montÞren drar. Dere vil fÄ en sms nÄr anlegget er klar til bruk, og vi vil ogsÄ foreta en leveringskontroll pr telefon i etterkant. Dersom dere ikke svarer pÄ anrop vil vi sende dere en sms med en lenke til et skjema der dere kan fylle ut om leveransen fungerer tilfredsstillende.

Faktura: Faktura sendes pr epost, og der stÄr et referansenummer pÄ faktura som vi anbefaler at dere benytter for Ä legge denne inn som Avtalegiro. Da vil faktura komme rett i nettbanken, og den vil da trekkes automatisk pÄ forfallsdato. Vi sender i tillegg grunnlag pr epost ved utsendelse. Der vil det fremkomme hvilke produkter og hvilken periode faktura gjelder for. Dersom dere Þnsker eFaktura, mÄ vi legge den inn for dere, og den mÄ stÄ i samme navn som kontrakten stÄr i. Dere mÄ i tillegg ha huket av for Alltid eFaktura i nettbanken.

Ikke nĂžl med Ă„ ta kontakt dersom dere har spĂžrsmĂ„l i denne forbindelse! Dere nĂ„r oss pĂ„ kunde@3net.no og telefon 77770499. Kontortid er kl 0730-15, og vi har teknisk support til kl 19 pĂ„ hverdager, og kl 12-18 i helger/helligdager. Dere kan ogsĂ„ fĂ„ svar pĂ„ spĂžrsmĂ„l fra kommunen via epost: fiber@sorreisa.kommune.no. FĂžlg oss gjerne pĂ„ Facebook for siste nytt, driftsmeldinger og oppdateringer: www.facebook.com/3netas

Se vÄre andre saker og nyheter