Fiberutbygging Sørreisa

Del
Facebook
LinkedIn

15.12.22 Oppdatert med skriv fra Sørreisa kommune: Informasjon vedrørende utvidelse av fibernett – Sørreisa kommune (sorreisa.kommune.no)

Bestillinger: Vi er nĂĄ i sluttfasen av innsalg til de som har skrevet seg pĂĄ interesseskjemaet til Sørreisa kommune. Dersom dere har anrop fra 77770499 er det 3net som forsøker ĂĄ ringe dere, og da er det flott om vi fĂĄr kontakt med dere. Alle pĂĄ lista har vært forsøkt ringt minst en gang, samt fĂĄtt sms og/eller epost.

Tilkoblinger: Alle bestillinger er registrert og vi oversender de fortløpende til montør. Montør mĂĄ allikevel vente pĂĄ søknad om fellesføring i stolper til Arva, og de har ca 6 uker behandlingstid. Fellesføring kan ogsĂĄ berøre kunder som graver fra siste stolpe til første punkt pĂĄ huset. Dersom du ikke er berørt av fellesføring vil montør ta kontakt med deg i mellomtiden for ĂĄ koble dere opp direkte.

Dersom dere må grave ned rør vil montør ta kontakt med dere for å gi anvisning av trase, og rør utleveres av Sørreisa kommune. Dersom du må grave over andres tomt må dere selv sende gravemelding til kommunen og be om samtykke fra tomteeier.

Utstyr: Fibersentral som monteres har en liten innebygget ruter, men vi anbefaler alltid at man setter pĂĄ eget ustyr for wifi, da vi ikke kan garantere at den innebygde ruteren vil gi gode signaler i hele huset. Vi har kun utleie av trĂĄdløse aksesspunkt, og vi henviser til butikker (eksempelvis BM Shop) for kjøp. Du kan lese mer om vĂĄre produkter for wifi her: Internett – 3net

Dersom du har bestilt TV fra Telia vil vi enten sende den pr post til deg, eller be BM Shop gjøre denne klar til dere, slik at dere selv kan hente den til montøren kommer. Dersom du ikke har bestilt TV kan det alltids etterbestilles, ta gjerne kontakt med oss via bestillingsskjema eller telefon 77770499. Du kan lese mer om vĂĄre tvprodukter her: TV og strømming – 3net

Montering: NĂĄr montør drar fra boligen mĂĄ vi enda koble dere til i noden, slik at det er ikke sikkert dere er pĂĄ nett før eksempelvis dagen etter, men ofte er jobben gjort pĂĄ forhĂĄnd slik at dere er pĂĄ nett før montøren drar. Dere vil fĂĄ en sms nĂĄr anlegget er klar til bruk, og vi vil ogsĂĄ foreta en leveringskontroll pr telefon i etterkant. Dersom dere ikke svarer pĂĄ anrop vil vi sende dere en sms med en lenke til et skjema der dere kan fylle ut om leveransen fungerer tilfredsstillende.

Faktura: Faktura sendes pr epost, og der stĂĄr et referansenummer pĂĄ faktura som vi anbefaler at dere benytter for ĂĄ legge denne inn som Avtalegiro. Da vil faktura komme rett i nettbanken, og den vil da trekkes automatisk pĂĄ forfallsdato. Vi sender i tillegg grunnlag pr epost ved utsendelse. Der vil det fremkomme hvilke produkter og hvilken periode faktura gjelder for. Dersom dere ønsker eFaktura, mĂĄ vi legge den inn for dere, og den mĂĄ stĂĄ i samme navn som kontrakten stĂĄr i. Dere mĂĄ i tillegg ha huket av for Alltid eFaktura i nettbanken.

Ikke nøl med ĂĄ ta kontakt dersom dere har spørsmĂĄl i denne forbindelse! Dere nĂĄr oss pĂĄ kunde@3net.no og telefon 77770499. Kontortid er kl 0730-15, og vi har teknisk support til kl 19 pĂĄ hverdager, og kl 12-18 i helger/helligdager. Dere kan ogsĂĄ fĂĄ svar pĂĄ spørsmĂĄl fra kommunen via epost: fiber@sorreisa.kommune.no. Følg oss gjerne pĂĄ Facebook for siste nytt, driftsmeldinger og oppdateringer: www.facebook.com/3netas

Se vĂĄre andre saker og nyheter