15.12.22 Oppdatert med skriv fra Sørreisa kommune: Informasjon vedrørende utvidelse av fibernett – Sørreisa kommune (sorreisa.kommune.no)
Bestillinger: Vi er nå i sluttfasen av innsalg til de som har skrevet seg på interesseskjemaet til Sørreisa kommune. Dersom dere har anrop fra 77770499 er det 3net som forsøker å ringe dere, og da er det flott om vi får kontakt med dere. Alle på lista har vært forsøkt ringt minst en gang, samt fått sms og/eller epost.
Tilkoblinger: Alle bestillinger er registrert og vi oversender de fortløpende til montør. Montør må allikevel vente på søknad om fellesføring i stolper til Arva, og de har ca 6 uker behandlingstid. Fellesføring kan også berøre kunder som graver fra siste stolpe til første punkt på huset. Dersom du ikke er berørt av fellesføring vil montør ta kontakt med deg i mellomtiden for å koble dere opp direkte.
Dersom dere må grave ned rør vil montør ta kontakt med dere for å gi anvisning av trase, og rør utleveres av Sørreisa kommune. Dersom du må grave over andres tomt må dere selv sende gravemelding til kommunen og be om samtykke fra tomteeier.
Utstyr: Fibersentral som monteres har en liten innebygget ruter, men vi anbefaler alltid at man setter på eget ustyr for wifi, da vi ikke kan garantere at den innebygde ruteren vil gi gode signaler i hele huset. Vi har kun utleie av trådløse aksesspunkt, og vi henviser til butikker (eksempelvis BM Shop) for kjøp. Du kan lese mer om våre produkter for wifi her: Internett – 3net
Dersom du har bestilt TV fra Telia vil vi enten sende den pr post til deg, eller be BM Shop gjøre denne klar til dere, slik at dere selv kan hente den til montøren kommer. Dersom du ikke har bestilt TV kan det alltids etterbestilles, ta gjerne kontakt med oss via bestillingsskjema eller telefon 77770499. Du kan lese mer om våre tvprodukter her: TV og strømming – 3net
Montering: Når montør drar fra boligen må vi enda koble dere til i noden, slik at det er ikke sikkert dere er på nett før eksempelvis dagen etter, men ofte er jobben gjort på forhånd slik at dere er på nett før montøren drar. Dere vil få en sms når anlegget er klar til bruk, og vi vil også foreta en leveringskontroll pr telefon i etterkant. Dersom dere ikke svarer på anrop vil vi sende dere en sms med en lenke til et skjema der dere kan fylle ut om leveransen fungerer tilfredsstillende.
Faktura: Faktura sendes pr epost, og der står et referansenummer på faktura som vi anbefaler at dere benytter for å legge denne inn som Avtalegiro. Da vil faktura komme rett i nettbanken, og den vil da trekkes automatisk på forfallsdato. Vi sender i tillegg grunnlag pr epost ved utsendelse. Der vil det fremkomme hvilke produkter og hvilken periode faktura gjelder for. Dersom dere ønsker eFaktura, må vi legge den inn for dere, og den må stå i samme navn som kontrakten står i. Dere må i tillegg ha huket av for Alltid eFaktura i nettbanken.
Ikke nøl med å ta kontakt dersom dere har spørsmål i denne forbindelse! Dere når oss på kunde@3net.no og telefon 77770499. Kontortid er kl 0730-15, og vi har teknisk support til kl 19 på hverdager, og kl 12-18 i helger/helligdager. Dere kan også få svar på spørsmål fra kommunen via epost: fiber@sorreisa.kommune.no. Følg oss gjerne på Facebook for siste nytt, driftsmeldinger og oppdateringer: www.facebook.com/3netas